Shipping & Return Policy/ Politique d'expédition et de retour

All orders are processed and shipped within 24-72 hours (excluding holidays) after receiving your order confirmation email. You will receive another notification when your order has shipped with delivery details. 

**please note that shipping times may be extended if you have a high volume order or due to COVID-19 restrictions***

Shipping Rates and Estimates

Shipping rates vary and are based on location and weight of packages. Please see below chart for more information.  Shipping charges for your order will be calculated and displayed at checkout. 

 

Shipping option

Estimated delivery time

Price

Weight

Local delivery

12- 10pm Fridays

$6

Unlimited

Standard Shipping

2-7 days

$10

Under 

5 kgs

International Shipping or Volume Orders

3-30 days

$20

Over

5 kgs

 

Local delivery

Local delivery is available for some orders within the greater Toronto area. We are expanding and adding new zones all the time. Please test your postal code at checkout and see if you’re eligible. We charge $6 for local delivery.

Deliveries are made from 12-6pm every Friday. If your order is received before 9pm (eastern time) on Thursday, it will automatically be delivered the next day. If not, your order will be pushed to the next available delivery date.

We will contact you via email or text with an approximate time window for drop off.

International Shipping

We offer international shipping to the following countries:

United States

 

Are there additional fees?

Your order may be subject to import duties and taxes (including VAT), which are incurred once a shipment reaches your destination country. Meika’s is not responsible for these charges if they are applied and are your responsibility as the customer.

How do I check the status of my order?

When your order has shipped, you will receive an email notification from us which will include a tracking number you can use to check its status. Please allow 24-48 hours for the tracking information to become available. 

If you haven’t received your order within 7 days of receiving your shipping confirmation email, please contact us at info@meikaspeppersauces.com with your name and order number, and we will look into it for you.

We accept returns up to 30 days after delivery, if the item is unused, safety seal intact, in its original condition, and we will refund the full order amount minus the shipping costs for the return. 

In the event that your order arrives damaged in any way, please email us as soon as possible at info@meikaspeppersauces.com with your order number and a photo of the item’s condition. We address these on a case-by-case basis but will try our best to work towards a satisfactory solution.

 

Toutes les commandes sont traitées et expédiées dans un délai de 24 à 72 heures (hors jours fériés) après réception de votre email de confirmation de commande. Vous recevrez une autre notification lorsque votre commande sera expédiée avec les détails de livraison.

Veuillez noter que les délais d'expédition peuvent être prolongés en cas de commande de grande quantité ou en raison des restrictions liées à la COVID-19.

Tarifs et estimations d'expédition

Les tarifs d'expédition varient en fonction de la destination et du poids des colis. Veuillez consulter le tableau ci-dessous pour plus d'informations. Les frais d'expédition pour votre commande seront calculés et affichés lors du paiement.

Livraison locale

La livraison locale est disponible pour certaines commandes dans la grande région de Toronto. Nous élargissons notre zone de livraison en ajoutant de nouvelles zones tout le temps. Veuillez vérifier votre code postal lors du paiement pour voir si vous êtes éligible. Nous facturons 6 $ pour la livraison locale.

Les livraisons sont effectuées de 12h à 22h tous les vendredis. Si votre commande est reçue avant 21h (heure de l'Est) le jeudi, elle sera automatiquement livrée le lendemain. Sinon, votre commande sera reportée à la prochaine date de livraison disponible.

Nous vous contacterons par e-mail ou par SMS avec une fenêtre horaire approximative pour la livraison.

Expédition internationale

Nous offrons une expédition internationale vers les pays suivants :

États-Unis

Y a-t-il des frais supplémentaires?

Votre commande peut être soumise à des droits d'importation et des taxes (y compris la TVA), qui sont perçus une fois qu'un envoi atteint votre pays de destination. Meika's n'est pas responsable de ces frais s'ils sont appliqués et sont de votre responsabilité en tant que client.

Comment puis-je vérifier l'état de ma commande?

Lorsque votre commande est expédiée, vous recevrez une notification par e-mail de notre part qui inclura un numéro de suivi que vous pouvez utiliser pour vérifier son statut. Veuillez prévoir 24 à 48 heures pour que les informations de suivi deviennent disponibles.

Si vous n'avez pas reçu votre commande dans les 7 jours suivant la réception de votre e-mail de confirmation d'expédition, veuillez nous contacter à l'adresse info@meikaspeppersauces.com avec votre nom et votre numéro de commande, et nous enquêterons pour vous.

Nous acceptons les retours jusqu'à 30 jours après la livraison, si l'article est inutilisé, le sceau de sécurité intact, dans son état d'origine, et nous rembourserons le montant total de la commande moins les frais d'expédition pour le retour.

Dans le cas où votre commande arriverait endommagée, veuillez nous envoyer un e-mail dès que possible à l'adresse info@meikaspeppersauces.com avec votre numéro de commande et une photo de l'état de l'article. Nous traitons ces cas au cas par cas, mais nous ferons de notre mieux pour trouver une solution satisfaisante.